Nacht van de Contentmarketing

21 Juni 2016, Strandpaviljoen Parnassia

Keynote Jonathan Kranz

Tijdstip Key-note
 
17.15 – 18.00 Nightmare Marketing: How to Create Great Content for “Boring”, Complex and Undifferentiated Products

Hoe kun je als B2B marketeer nog scoren met content voor producten die weinig van elkaar verschillen? Of producten die zo saai zijn dat erover nadenken al neigt tot gapen? Daar gaat Jonathan Kranze tijdens de “Nacht van de Contentmarketing” op in. De door de wol geverfde specialist in B2B Contentmarketing legde zich de laatste jaren toe op “nachtmerrie” marketing, of wel het maken van onderscheidende content voor “saaie”, “complexe” en “ongedifferentieerde” producten.

Voor veel marketeers blijkt het een uitdaging te zijn om “engaging” content te schrijven voor saaie producten. Hoe kan een verhaal nu interessant zijn, wanneer het product dat niet is? Voor complexe producten geldt dat de “elevator pitch” te ingewikkeld wordt. Marketeers zijn geneigd te veel te willen uitleggen in een kort bestek. En voor ongedifferentieerde producten kunnen marketeers moeilijk duiden waarom nu juist “hun” product de juiste keuze is. Op ieder van deze uitdagingen geeft Jonathan Kranz strategische pointers.



Spreker: Jonathan Kranz - Kranz Communications

Jonathan Kranz is autheur van Writing Copy for Dummies en heeft ruim 20-jaar ervaring als redacteur. Tot zijn klanten mag hij onder meer AT&T, Dow Jones, Elsevier, Fidelity Ventures, Harvard Business School, Liberty Mutual, Nuance en Symantec rekenen. Onlangs kwam zijn eerst roman Our Brothers at the Bottom of the Bottom of the Sea (Henry Holt), uit.

Als spreker verzorgt Jonathan onder meer sessie tijdens Content Marketing World en in-house marketing sessies. Hij helpt organisaties bij het produceren van thought leadership content, leadgeneratie en merkbekendheid.

 
Jonathan Kranz

Een initiatief van

CorHospes.nl
Heliview Online
 

Vrienden van de Nacht

iCustomer
Platform Klantgericht Ondernemen
Frankwatching
Marketo
Marketo
Heliview
Heliview
SMOps Interim & Advice